Ghid Regim Hotelier 4.3. Stabilirea prețurilor în funcție de sezon 4.4. Oferte Speciale și Pachete Promoționale
4.4. Oferte Speciale și Pachete Promoționale
Capitolul 4: Vânzări și Rezervări

Oferte Speciale și Pachete Promoționale

Actualizat Februarie 19, 2025
Ofertele speciale și pachetele promoționale sunt modalitatea cea mai bună pentru a atrage oaspeți, crescând gradul de ocupare și maximizând veniturile. Putem să le considerăm ca fiind strategii; ele funcționează atât în perioadele din sezon, cât și în cele din extrasezon. Avantajul acestor oferte și pachete este faptul că oferă un impuls rezervărilor în momentele în care cererea nu este stabilă. În acest subcapitol vom prezenta câteva tipuri de oferte și pachete pe care le puteți lua în considerare, precum și modul util de implementare.

Care sunt tipurile de oferte speciale?


Oferte last-minute
Ofertele last-minute sunt adesea folosite pentru turiștii care își planifică o călătorie sau o vacanță pe ultima sută de metri.

Cum funcționează? Aplicați reduceri între 10-30% pentru rezervările făcute cu 1 sau 7 zile înainte de check-in. În felul acesta, creșteți șansa de a apărea o rezervare din scurt.


Reduceri pentru sejururi lungi
Încurajați pe cât posibil rezervările de lungă durată; ele se pot realiza oferind reduceri mai mari pentru mai multe nopți. În felul acesta, creșteți gradul de ocupare și reduceți costurile precum curățenia, lenjeria, marketingul etc.

Cum funcționează? Puteți oferi 10% reducere pentru sejururi de 5-7 nopți și 20% reducere pentru cele de peste 7 nopți.


Oferte de tip “Plătești 4 nopți și stai 5”
Acest tip de ofertă motivează turiștii să își extindă șederea. Este foarte utilă în perioadele cu cerere scăzută. Oferta poate fi adaptată pentru fiecare în parte, în funcție de nevoi; nu este obligatoriu ca la 4 nopți să oferiți o noapte gratuită.

Cum funcționează? La un număr de nopți, oferiți încă o noapte gratuită.


Oferte de fidelizare pentru turiștii recurenți
Un mic bonus pentru oaspeții care vin recurent este mereu binevenit. În felul acesta le arătați faptul că deja sunteți mai apropiați, mai conectați și îi recompensați pentru loialitate. Vom discuta mai multe în Capitolul 6.

Cum funcționează? Acordați reduceri la următoarea ședere, un late check-out sau poate chiar un mic dejun inclus.

Pachete promoționale

Pachetele promoționale sunt o practică des întâlnită. Spre deosebire de oferte, ele sunt mai specifice. Mai jos vom enumera câteva idei de pachete pe care le puteți folosi sau le puteți considera idei de la care să porniți:

Pachetele pentru cupluri
Pachetele pentru cupluri sunt foarte des întâlnite în perioade precum Ziua Îndrăgostiților (Valentine’s Day), Dragobete, 1 Martie, 8 Martie, la cererea oaspetelui etc. Când ne gândim la cupluri, automat asociem tema cu romantismul, cu iubirea. Ce ați putea include?
  • o cină romantică,
  • flori proaspete,
  • lumânări parfumate,
  • câteva petale pe pat,
  • șampanie gratuită,
  • ciocolată, etc.

Pachete pentru familii
O familie va căuta întotdeauna facilități completate de activități pentru cei mici, confort și siguranță. Ce ați putea include?
  • pat suplimentar;
  • scaun și pat pentru bebeluși;
  • bilete reduse la parcurile de distracții;
  • jocuri de societate;
  • etc.

Pachete pentru turiștii activi
Se mulează cel mai bine în locațiile situate aproape de mare, munți, râuri sau păduri. Turiștii aventurieri sunt cei care sunt interesați, în principal, să exploreze zona. Ce ați putea include?
  • ghiduri cu drumeții;
  • hărți ale traseelor;
  • locații de unde își pot închiria o bicicletă sau echipamente sportive;
  • tururi organizate;
  • etc.

Pachete pentru evenimente speciale
În unele zone ale țării, deja sunt organizate evenimente, festivaluri, târguri sau concerte care atrag vizitatori din alte orașe și creează o cerere foarte mare când vine vorba de rezervări. Ce ați putea include?
  • bilete la evenimente sau reduceri pentru bilete;
  • check-in mai devreme sau check-out mai târziu;
  • transport;
  • etc.

Acestea sunt doar câteva exemple de pachete, iar lista ar putea continua. Fiți creativi și folosiți cât mai mult potențialul proprietății, evenimentele locale sau atracțiile turistice.

Cum să implementați ofertele și pachetele?

După ce aveți lista finală cu oferte și pachete pentru viitorii oaspeți, începeți promovarea. Așa cum am discutat și în Capitolul 3, mediatizarea este foarte importantă.

Metode de promovare:
  • Pe platformele de rezervări: Ofertele trebuie să fie vizibile pe toate platformele pe care le folosiți pentru rezervări;
  • Social media: Câteva postări unde evidențiați pachetele folosind imagini și descrieri cât mai clare;
  • Newsletter: Dacă aveți adresele de mail ale oaspeților, puteți să le trimiteți pe email. ATENȚIE la GDPR (Protecția datelor cu caracter personal. Discutăm mai multe în Capitolul 9).
Urmăriți cât de bine funcționează fiecare ofertă și ajustați strategia de promovare, dar și ofertele, în funcție de rezultate.

Greșeli frecvente de evitat

  • Oferte sau pachete mai puțin atractive
    O reducere nesemnificativă nu va atrage turiștii. Gândiți-vă ce își doresc turiștii (exceptând lucrurile gratuite).
  • Promovare scăzută
    Degeaba aveți o ofertă bună dacă nu ajunge unde trebuie. Promovarea trebuie făcută cât mai eficientă.
  • Ignorarea tipului de sezon
    Ofertele trebuie să fie în funcție de sezon. Un pachet de schi în august nu va atrage turiștii, evident.

Exemplu practic

Proprietarul unei pensiuni din Olimp a făcut un pachet special care includea cazare, mic dejun și acces la 4 șezlonguri la o plajă din apropiere. A folosit rețelele sociale pentru promovare, iar pe platformele de rezervări a redus prețul cu 15% pentru rezervările făcute cu minim 2 săptămâni înainte. Spre surprinderea lui, a atras mai mulți oaspeți și a obținut mai multe recenzii pozitive.

Concluzie

Ofertele speciale și pachetele promoționale le putem considera ca pe niște instrumente ce oferă valoare proprietății, pentru atragerea turiștilor, dar și creșterea gradului de ocupare. Adaptați ofertele în funcție de nevoile oaspeților.

Citat

„Valoarea unei oferte constă în experiența pe care o creează.” - Anonim

Centralizează mesajele de pe Booking și Airbnb cu bychoice! Află mai multe bychoice logo

Întrebări frecvente

Cum aleg cea mai potrivită ofertă pentru proprietatea mea?

Alegeți ofertele în funcție de locația proprietății, tipul de oaspeți și sezon. Pentru perioadele cu cerere scăzută, folosiți ofertele last-minute sau pachetele pentru cupluri în perioadele specifice.

Cât de mult trebuie să reduc prețurile pentru o ofertă last-minute?

În opinia noastră, considerăm că o reducere între 10% și 30% este mai mult decât suficientă.

Pot aplica mai multe oferte în același timp?

Desigur, nu este absolut nicio problemă atâta timp cât ofertele sunt clare.

Ce trebuie să includă un pachet promoțional?

Pachetele promoționale trebuie să includă cazarea și cel puțin un beneficiu suplimentar, fie că vorbim de mic dejun, bilete la evenimente, flori etc.