Alegerea unui nume pentru proprietatea dumneavoastra poate fi mai mult decat o simpla…formalitate. Îl puteți considera chiar primul pas către construirea unui brand bine definit, memorabil, inspre atractia turistilor. Cand vine vorba de identitatea unui brand (brand identity) sau de imaginea brandului (brand image), lucrurile se pot complica.. Practic, după cum bine stiti, un brand cunoscut vinde mai mult si atrage mai multe persoane pentru a cumpara produsul. Un nume bine ales, poate transmite mesajul corect asupra experienței pe care o poate avea oaspetele și chiar contribuie la crearea unei conexiuni.
De ce este important numele proprietatii?
Puneti accentul pe prima impresie
Pe majoritatea platformelor de inchiriere, precum Aribnb, Booking, Bychoice etc, numele si fotografiile proprietatii sunt primele lucruri pe care le observa oaspetii si cu care interactioneaza. Un nume atragator si usor de retinut poate determina o persoana sa dea click pe proprietatea voastra.
Un nume bun este un brand puternic
Un nume bine ales face diferenta dintre o proprietate din multitudinea de oferte si una care devine prima alegere a turistilor. Totodata, un nume simplu si pozitiv le permite turistilor sa va recomande mai usor. Un nume inspirat poate ajuta la:
- Cresterea vizibilitatii pe platformele de inchiriere;
- Asocierea cu locatia sau experienta oferita;
- Generarea unor recenzii pozitive.
Care sunt principiile după care alegeți un nume potrivit?
Simplu și clar
Nu trebuie sa va complicati cu denumiri pompoase. Ele trebuie sa fie scurte și ușor de pronunțat, deoarece sunt mai ușor de memorat și mai eficiente. Încercați să evitați nume complicate sau prea lungi, cum ar fi “Apartament 2 camere 1 baie în prima linie la mare”. Incercati sa optati pentru denumiri precum “Vila Serenity”, sau “Cabana Verde”.
Unicitate si Relevanta
Asigurati-va ca numele ales reflecta realitatea si in acelasi timp se afla in stransa legatura cu decorul sau experienta pe care o oferiti. Daca proprietatea voastra este spre exemplu intr-o zona din Delta Dunarii, numele “Pelican’s Haven”sau “Casa Stufului” sunt mai potrivite si pot crea o asociere mai pozitiva. In schimb, daca oferiti o experienta de lux, optati pentru termeni precum “Oasis” sau “Retreat”. Verificați înainte de alegerea numelor, dacă este deja folosit și de alte proprietăți. Astazi , originalitatea este importanta pentru a evita confuzia si problemele legale.
Emotie si poveste
Emotia este legatura dintre visul pe care l-ati avut pentru proprietatea voastra si sentimentul pe care vreti sa il trezeasca in oaspetii ce urmeaza sa va treaca pragul. Este vorba despre a pune suflet in cuvinte, despre crearea unei identitati care sa vorbeasca.
Povestea numelui este o combinatie intre inspiratie, amintiri si dorinta de a exprima ceva despre proprietatea voastra. O invitatie, o promisiune, o poarta deschisa.
Elemente vizuale
Daca vreti ceva mai mult decat un nume, o descriere si cateva poze, atunci trebuie sa ne concentram si pe un logo simplu si elegant, acesta întărește identitatea de brand. Dacă numele proprietății voastre este “Cabana Verde”, un logo cu un brad stilizat si minimalist poate fi o alegere perfecta.
Paleta de culori
Culorile pe care le utilizati in logo, trebuie să reflecte tema și locația proprietății. Pentru exemplul de mai sus, puteti folosi Albastru care inspira calmitate, Verdele ce sugerează natura și auriul care, ales cu grija, poate accentua conceptul de lux. Vom discuta într-un articol de pe Blogul ByChoice mai multe lucruri legate de semnificația, psihologia culorilor și posibilitatea imbinarii lor. (articol blog)
Culorile pe care le utilizati in logo, trebuie să reflecte tema și locația proprietății. Pentru exemplul de mai sus, puteti folosi Albastru care inspira calmitate, Verdele ce sugerează natura și auriul care, ales cu grija, poate accentua conceptul de lux. Vom discuta într-un articol de pe Blogul ByChoice mai multe lucruri legate de semnificația, psihologia culorilor și posibilitatea imbinarii lor. (articol blog)
Idei practice pentru alegerea unui nume
Tematic
- Inspirati-va în funcție de locatia/zona unde aveți unitatea de cazare: “Vila Delta” pentru o proprietate situată în Delta Dunarii sau “Vila Alpine” pentru una situata intr-o zona montana
- Folositi termeni evocativi: cuvintele precum “Oaza”, “Haven”, “Retreat”, “Luxury”, “Eden”, “Serenity” etc. sugerează relaxare și confort.
Asocieri emoționale
Un nume plin de emoție va ramane mai bine în mintea turistilor.
Un nume plin de emoție va ramane mai bine în mintea turistilor.
Greșeli frecvente de evitat
Alegerea unui nume fără legătură cu proprietatea sau locația
NU induceti in eroare turistul, NU folosiți nume precum “Apartament Luxury” dacă apartamentul vostru nu indeplineste minimul de facilități esentiale premium și nu este îngrijit. Poate duce la confuzia turistului și cel mai probabil îl veți pierde .
(Am oferit în special acest exemplu deoarece în multe situații folosirea termenului “luxury” care este preponderent greșit în raport cu fotografiile asociate, automat nefiind conforme cu denumirea. Dacă numele nu reflectă specificul proprietății sau a zonei unde este situată unitatea de cazare, turistii nu vor înțelege ce oferiti.
(Am oferit în special acest exemplu deoarece în multe situații folosirea termenului “luxury” care este preponderent greșit în raport cu fotografiile asociate, automat nefiind conforme cu denumirea. Dacă numele nu reflectă specificul proprietății sau a zonei unde este situată unitatea de cazare, turistii nu vor înțelege ce oferiti.
Complicarea excesiva
Alegerea unui nume greu de pronunțat sau lung poate indeparta turistii. In cazul in care numele este greu de retinut,scris sau in special de pronunțat, oaspeții îl vor uita, chiar greși în căutări. Optati pentru aelative clare, limitati-va la cel mult 2-3 cuvinte.
Exemplu de nume complicat: “Cabana Traditionala si Rustica a familiei Popescu”.
Evita folosirea de termeni cliseici
Denumiri precum “Pensiunea Frumosului” sau “Cabana Relaxarii” pot suna putin banal și lipsit de unicitate. Folosiți termeni care au o legătură emoțională cu zona, tradițiile locale sau cu povestea proprietății.
Concluzie
Un nume original face cat 1000 de cuvinte. Este necesară construirea identitatii de brand a proprietatii voastre. Investiti timp in alegerea unui nume simplu, tematic si relevant care sa reflecte experienta oferita turistilor. Un nume puternic si un logo bine definit vor atrage mai multi oaspeti si veti construi un brand de succes pe termen lung.