Ghid Regim Hotelier 2.1. Decorare singur
2.2. Designer profesional
2.3. Facilități esențiale și extra facilități
2.4. Necesare Ministerul Turismului
2.3. Facilități esențiale și extra facilități
Capitolul 2: Îmbunătățire Proprietate

Facilități esențiale și extra facilități

Actualizat Februarie 19, 2025
În subcapitolul anterior ne-am ocupat și am structurat câteva idei legate de importanța decorului și amenajarea proprietății pentru închirierea în regim hotelier. Acum că avem proprietatea aranjată, trebuie să ne îndreptăm atenția asupra implementării și optimizării facilităților esențiale și extra facilităților. Facilitățile sunt unul dintre principalele criterii care influențează în mod pozitiv decizia oaspeților de a face o rezervare la unitatea de cazare.

De ce sunt importante facilitățile?

Oaspeții tind să îți aleagă unitatea de cazare în funcție de confortul și funcționalitățile oferite. Chiar dacă există o proprietate într-o zonă foarte bună (așa cum am discutat și la capitolul de Poziție și cercetare), lipsa facilităților esențiale poate duce la recenzii negative și chiar pierderea acelor oaspeți.

Cum contribuie facilitățile la succesul proprietății?

  • Crește satisfacerea clienților și posibilitatea unor recenzii pozitive
  • Crește rata de ocupare
  • Permit tarife mai mari
  • Îmbunătățește experiența oaspeților
  • Vă puteți diferenția de competiție
  • Atrag diferite tipuri de oaspeți precum familii, cei care călătoresc în scop business, cupluri sau chiar turiști premium.

Facilități esențiale

În urma experienței noastre în acest domeniu de activitate, am ajuns la concluzia că orice proprietate trebuie să aibă un minim necesar de facilități pentru a putea satisface așteptările generale ale oaspeților. 
Am încercat să le împărțim pe categorii astfel:

Echilibru intre stil si necesitate
  • Internet Wi-Fi de mare viteză: Un internet de mare viteză, stabil. Puteți folosi amplificatoare de semnal pentru spații mari sau cu mai multe etaje.
  • Aer condiționat (AC): Esențial de avut, în special vara.
  • Perne și pilote: Alegeți materiale de calitate și oferiți perne și pilote suplimentare.
  • Lenjerie și prosoape: Oferiți seturi noi și curate la fiecare rezervare, chiar le puteți schimba la câteva zile dacă oaspetele stă mai mult. Alegeți un material preferabil din bumbac.
  • Huse pentru saltele și perne: Acestea prelungesc durata de viață a acestora și cresc gradul de igienă.
  • Covoraș de baie pentru picioare: Un detaliu practic care reduce riscul de a face apă pe jos în baie și posibile alunecări.
  • Televizor
  • Parcare: Un loc de parcare asigurat este un beneficiu enorm pentru turiști
  • Spațiu de depozitare pentru îmbrăcăminte și umerașe: Dulapurile sunt bune de avut, în felul acesta turistul nu este nevoit să stea cu bagajul deschis pe jos toată vacanța.
  • Fier de călcat și facilități de călcat

O bucătărie complet echipată
  • Lucruri esențiale pentru gătit: oale, tigăi, ustensile (tocător, răzătoare, tirbușon, strecurătoare, polonic etc.)
  • Veselă: farfurii, căni, boluri, pahare, tacâmuri
  • Prăjitor de pâine: Un detaliu care face diferența
  • Filtru de cafea: În România, 9 din 10 români consumă cafea, ceea ce reprezintă 90% din populație
  • Cuptor sau cuptor cu microunde: Oferă flexibilitate în prepararea meselor
  • Plită pe gaz, inducție sau electrică
  • Uscător de vase: Crește probabilitatea ca după plecarea oaspeților să găsiți vasele deja curate. În caz contrar, oricum va reduce semnificativ timpul pe care îl pierdeți să spălați vasele după plecarea acestora.
  • Frigider

Curățenie:
  • Produse de curățenie
  • Uscător de haine pliabil sau mașină cu uscător: Foarte util pentru turiștii care stau mai multe zile
  • Aspirator: Ajută la menținerea curățeniei pe durata sejurului
  • Mop și mătură: Ajută la menținerea curățeniei pe durata sejurului
  • Mașină de spălat: Oferă un confort extra și este utilizată de turiștii care stau mai multe zile

Baie bine dotată:
  • Uscător de păr
  • Suport pentru prosoape: Evitați găsirea prosoapelor pe jos în baie
  • Produse de igienă: Săpun, Șampon, Gel de dus și hârtie igienică

Siguranta
  • Detector de fum
  • Detector de monoxid de carbon: Majoritatea care folosesc gazul ca și resursă naturală pentru încălzirea locuinței, deja aveți montat astfel de dispozitiv
  • Trusă de prim ajutor: Să sperăm că nu este nevoie ca oaspeții să ajungă să o folosească, dar este foarte bună de avut în cazuri neplăcute

Opinie: 
Vă rugăm să rețineți faptul că nu toate proprietățile dispun de toate facilitățile menționate mai sus. Totuși, cu cât mai multe dintre acestea sunt bifate, cu atât veți oferi un confort turiștilor și puteți justifica un preț mai mare. Turiștii sunt dispuși să plătească în plus atâta timp cât beneficiază de cât mai multe facilități.

Extra facilități care îmbunătățesc experiența oaspetelui

Confort suplimentar
  • Plase de țânțari: Sunt esențiale pentru zonele unde insectele sunt sau pot deveni o problemă, mai ales vara.
  • Păturici și perne de accent: Nu sunt doar utile, dar și excelente pentru fotografii.
  • Jocuri de societate: Atragi familii și grupurile de prieteni, plus că în zilele ploioase îi ajută pe oaspeți să petreacă timpul împreună.
  • Produse premium pentru baie: papuci de baie, halat sau balsam de păr sunt câteva dintre lucrurile apreciate.

Smart Home (Casa Inteligenta)
  • Yale smart: Vă ajută să vă simplificați procesul de check-in. Pe platforma noastră (bychoice.ro) puteți integra aceste yale smart cu platforma, iar generarea de coduri pentru oaspeți o să fie un proces automatizat.
  • Termostate reglabile: Vă ajută să reduceți costurile de întreținere.
  • Aer condiționat cu Wi-Fi: Folosind aplicația Wi-Fi a aerului condiționat, îl puteți programa, închide sau deschide înainte de venirea oaspeților.
  • Iluminat inteligent: Senzorii de mișcare pentru lumini vă ajută să reduceți costurile de energie electrică.
  • Stații de încărcare pentru mașini electrice: Vânzările de mașini electrice au crescut cu 352% din 2021 până în 2024. De la un an la altul vedem o creștere destul de semnificativă, deci posibil în următorii ani să fie un criteriu care va face diferența în alegerea proprietăților.
  • Panouri solare: Reduc costurile de energie și puteți atrage chiar oaspeți prietenoși cu mediul înconjurător.

Zone de relaxare si divertisment
  • Piscină, jacuzzi: Au devenit un punct de atracție major în stațiunile de litoral sau în orice zonă cu climă caldă. Dacă îți permite spațiul și bugetul, instalează o piscină încălzită pentru utilizarea în orice sezon.
  • Ciubăr: Dacă în stațiunile de litoral piscina este favorita, în zonele de munte, la mare căutare, regăsim ciubărul.
  • Șemineu: Un detaliu apreciat care adaugă un pic de confort și farmec.
  • Grădină sau balcon amenajat cu mobilier exterior: O masă cu scaune pe balcon, șezlonguri sau chiar o zonă de grătar cu foișor în grădină.

Cum pot implementa și optimiza aceste facilități?

În primul rând trebuie să prioritizați necesitățile:
  • Asigurați-vă că facilitățile esențiale sunt implementate în proporție cât mai mare înainte de a trece la investiția în extra facilități.
  • Încercați să analizați cererea locală și ce segmente de turiști sunt potriviți pentru zona unde aveți unitatea de închiriat pentru a decide care dintre facilitățile extra sunt sau nu relevante.

Standard ridicat de igienă
  • Nu luați produse de curățenie ieftine, căutați întotdeauna produse eficiente.
  • Stabiliți anumite protocoale clare pentru schimbarea lenjeriei și a prosoapelor.

Integrarea decorului / designului
  • Încercați să adaptați facilitățile la estetica generală a unității tale de cazare.
  • Utilizați materiale și culori care să îmbine dotările funcționale.

Concluzie

Facilitățile esențiale și adăugarea de facilități extra vă pot transforma proprietatea într-o unitate de cazare de succes. Încercați să vă concentrați pe implementarea de detalii relevante pentru locația și segmentul vostru de clienți. Păstrați un standard cât mai ridicat de calitate. O asemenea strategie vă poate ajuta să atrageți mai mulți turiști când vine vorba de închirierea în regim hotelier, să obțineți recenzii cât mai bune și să vă creșteți profitabilitatea.


Integrează o yală inteligentă cu bychoice! Află mai multe bychoice logo

Întrebări frecvente

Ce sunt turiștii premium?

Putem încerca să definim turiștii premium ca fiind acele persoane care sunt de acord să plătească un preț mai ridicat, atâta timp cât proprietatea/locuința unde își vor petrece următoarele zile dispune de cât mai multe facilități.

Care sunt cele mai importante facilități esențiale?

Internetul, aerul condiționat, lenjeria și prosoapele curate, o bucătărie echipată și parcarea sunt fundamentale. Sunt minimul de decență când vine vorba de facilități.

Ce facilități atrag turiștii premium?

Piscina, șemineul, produsele premium pentru baie sunt câteva din lucrurile care atrag acea categorie de turiști premium.

Cum pot să decid ce facilități să implementez?

Tot ce trebuie să faceti este să analizezi cererea turistică locală a zonei voastre și să prioritizati dotările relevante pentru segmentul in cauza.

Facilitățile pentru o casă inteligentă, sunt necesare?

Dacă vorbim de turiștii moderni, atunci da, sunt necesare. Ele reduc costurile de utilități și oferă o experiență mai comodă.