Pozitia viitoarei / actuale locuinte este un criteriu important cand vine vorba de inchirierea in regim hotelier. Trebuie sa te asiguri ca, proprietatea ta este un spatiu ideal pentru gazduirea de oaspeti. O locatie aflata intr-o pozitie potrivita poate transforma proprietatea ta intr-o alegere perfecta, in timp ce o locatie aleasa gresit de la bun inceput poate reduce numarul de rezervari, indiferent cat de mult ne chinuim sa amenajam sau ce facilitati oferim.
Distanta fata de atractiile turistice si puncte de interes
In general, oaspetii cauta unitati de cazare aproape de obiectivele lor. Fie ca este vorba despre plaja, partia de schii sau centrele istorice.
Exemplu: Un apartament situat la 5-10 minute de mers pe jos pana la partia de schi o sa fie mult mai cautata decat una aflata la 1 ora de mers cu masina.
Infrastructura si accesibilitate
Este foarte important sa existe in zona magazine, restaurante, farmacii sau alte servicii. Cand vine vorba de infrastructura, o locatie aproape de mijloacele de transport public sau aeroporturi va atrage mai multi turisti mai ales cei care nu calatoresc cu masina. Existenta unei parcari este esentiala.
Exemplu: Sa presupunem ca este un oras mare si avem un apartament situat la cativa pasi de statia de transport public. Acest apartament o sa fie mai cautat decat o alta locatie situata intr-o zona periferica.
Turistul si cerintele acestuia
Asa cum am discutat si la inceput, pozitia influenteaza foarte mult tipul de turisti pe care ii poti avea:
- City-break: in general, orasele mari atrag un numar mare de oaspeti interesati de distanta fata de zonele comerciale sau atractiile turistice. O locatie cat mai centrala o sa fie favorita.
- Oaspetii sezonieri: Cand vorbim de sezon, ne referim la acele locatii aflate la mare/pe litoral*, aproape de plaja sau chiar cu o vedere panoramica. Distanta fata de restaurante, cluburi sau chiar sporturi acvatice poate influenta foarte mult numarul de rezervari.
-
Zone de relaxare si natura: In special in zonele montane, oaspetii cauta locatii linistite, unde sa fie departe de agitatie, aproape de parcuri, lacuri, natura sau trasee montane.
*(zonele de munte nu sunt considerate de sezon, deoarece acolo vara poti face drumetii si iarna poti merge la schi, dar o sa abordam acest subiect mai incolo)
Cum percep turistii valoarea locatiei?
Dupa cum am mai spus, pozitia unei proprietati este un factor decisiv care influenteaza destul de mult perceptia oaspetelui cand vine vorba de raportul calitate-pret:
- Turistii sunt dispusi sa plateasca mai mult pentru o locatie premium, strategic amplasata fata de anumite atractii turistice
- Daca locatia ta nu este amplasata strategic, atunci trebuie sa existe o compensare, iar acest lucru se realizeaza prin tarife mai mici sau diferite facilitati suplimentare.
Greseli frecvente de evitat
- In momentul in care ignoram amplasarea proprietatii. Exemplu: o zona zgomotoasa, periculoasa sau chiar neingrijita poate reduce numarul de turisti
- Atunci cand alegem o locatie fara cerere turistica reala sau chiar infrastructura dezvoltata
Exemplu practic:
Sa presupunem ca avem un apartament intr-o zona montana, iar acesta se afla la baza unei partii de schi (sau in apropierea ei) si ofera oaspetilor acces usor la magazine, restaurante sau alte facilitati. In acest caz, turistii vor considera acest lucru un avantaj enorm si automat sunt dispusi sa plateasca mai mult pentru acest conform. In schimb, daca apartamentul este situat la 40-60 minute de partie (dar dispune de aceleasi facilitati), cererea o sa fie mult mai mica, iar tu trebuie sa ai preturi mai mici fata de concurenta.
Concluzie
In final, ajungem la concluzia ca, pozitia joaca un rol foarte important in succesul unei proprietati inchiriate in regim hotelier. Fie ca vorbim de o zona montana, litoral sau un oras mare, poti alege o locatie pozitionata strategic care se genereze o cerere constanta si sa ofere un randament ridicat.