Ghid Regim Hotelier 3.1. Alegerea unui nume (brand, identitate) 3.2. Poze profesionale și neprofesionale
3.3. Expunere online (Social media, Google Maps etc.)
3.4. Metode de promovare: Grupuri FB, din vorbă în vorbă etc.
3.5. Recenzii și reputație online
3.2. Poze profesionale și neprofesionale
Capitolul 3: Marketing și Promovare

Poze profesionale și neprofesionale

Actualizat Februarie 19, 2025
Și acum îmi aduc aminte când am început închirierea în regim hotelier și trebuia să facem poze la proprietate. Din cauza bugetului și pentru a eficientiza costurile, am folosit telefonul mobil și am căutat pe internet câteva sfaturi utile legate de cadrele care trebuiau să apară în poze, cum să imortalizăm sau de la ce distanță etc. La vremea respectivă, am încercat să ne analizăm competiția din zonă, să vedem cum se prezintă alte proprietăți în mediul online. A fost un an interesant, deoarece învățasem câteva lucruri legate de poze, cercetasem în amănunt toată zona aceasta și ne făcusem o idee despre ce înseamnă fotografiile în acest domeniu.
Apoi, după prima experiență avută cu telefonul, am decis să achiziționăm o cameră profesională. Începusem să citim tot felul de articole, să vedem care cameră este mai bună, să urmărim tot felul de tutoriale de pe platformele online. Chiar la un moment dat doream aprofundarea printr-un curs de fotografie pentru a înțelege mai mult. Zis și făcut, după ce am cercetat puțin piața și găsisem o cameră profesională bună din punct de vedere al raportului calitate-preț, am achiziționat-o. Primul contact cu camera profesională în mâinile noastre a fost o “încercare” de a face poze, altfel nu pot să o numesc. Foarte multe setări, foarte multe butoane, căutam pe internet să vedem ce face fiecare buton… a fost o încercare nereușită, unde, într-un final, am ajuns la concluzia că ne descurcăm mai bine cu telefonul.

În final, am decis să căutăm un fotograf profesional. Aveam un buget stabilit și eram pregătiți să contactăm pe cineva cu experiență, care ne poate ajuta și cu câteva sfaturi. Cadrele, creativitatea și finalul pozelor le aveam în cap, dar nu prea ne ajuta echipamentul. După prima ședință foto, ne-am dat seama că nu știm să folosim o cameră profesională, iar experiența unei persoane, în final, ne-a ajutat enorm. A durat puțin până ne-am aliniat stilul cu cel al fotografului, dar totul a fost exact ce aveam nevoie. Am lăsat pozele în mâinile cuiva cu experiență și asta s-a văzut atât din punct de vedere estetic, dar și financiar. Rata de rezervare a început să crească deoarece pozele dădeau un aer modern și curat.

Diferența dintre profesional și neprofesional

Înainte de a începe să discutăm despre importanța și rolul fotografiilor în regimul hotelier, aș vrea să definim puțin cele 2 paliere.

Poze profesionale - sunt acele poze realizate de către fotografi specializați, care folosesc echipament profesional și tehnici avansate de iluminare, compoziție și post-procesare. Majoritatea fotografilor au o experiență acumulată și conturată de propriul stil.

Poze neprofesionale - acestea sunt realizate cu ajutorul unui telefon mobil sau o cameră obișnuită, fără a se folosi tehnici complexe sau echipamente suplimentare. Editarea se face manual, folosind în general aplicații gratuite de pe internet.

De ce sunt importante fotografiile?

Pe toate platformele online precum Airbnb, Booking, Bychoice sau alte site-uri de închirieri în regim hotelier, numele proprietății și pozele sunt primele lucruri pe care le văd turiștii. O fotografie realizată corespunzător poate convinge un potențial oaspete să dea click, să vadă proprietatea, să vadă facilitățile și, eventual, să facă o rezervare.

Avantaje și Dezavantaje poze profesionale

Avantaje:
  • Calitatea pozelor: Pozele sunt clare, bine luminate și editate în funcție de stilul fiecăruia.
  • Atrage turiști premium: Oferirea de imagini care reflectă un standard ridicat poate justifica tarifele puțin mai mari.
  • Timp: Câștigi timp.
  • Diferențiere pe piață: Puteți să ieșiți în evidență pe platformele de închirieri.
  • Prezentarea proprietății: Toate unghiurile diferite, dar importante, lumina și editarea subliniază cele mai bune calități și aspecte ale proprietății.
Dezavantaje:
  • Costuri ridicate: Angajarea unui fotograf profesional poate fi într-adevăr costisitor, mai ales dacă aveți nevoie de actualizări periodice.

Avantaje și Dezavantaje poze neprofesionale

Avantaje:
  • Costuri reduse: Le puteți realiza singuri folosind telefonul sau o cameră obișnuită, fără să plătiți un fotograf profesional.
  • Flexibilitate: Dacă schimbați ceva la proprietate, un decor, oricând puteți actualiza pozele.
  • Rapiditate: Nu este nevoie să programați o ședință foto, puteți face fotografiile imediat.
Dezavantaje:
  • Calitatea pozelor variabilă: Fără o experiență în domeniu sau echipamente profesionale, pozele pot ieși întunecate, neclare sau chiar slab compuse.
  • Impact vizual redus: Oricât ne chinuim, efectul nu rezultă produsul livrat de un fotograf profesional.

Sfaturi pentru realizarea de poze 

Înainte să începeți pozele, trebuie să vă asigurați că proprietatea este impecabilă și curată. Nimic nu îi deranjează pe oaspeți mai mult decât o unitate de cazare dezordonată și murdară.
  • Imaginea principală trebuie să fie cea mai atrăgătoare, o poză care să arate spațiul principal în mod perfect.
  • Living: Pe lângă cadrele cu decorul și confortul, puteți include și o fotografie în care canapeaua să fie pregătită pentru oaspeți (doar în cazul în care aveți o canapea extensibilă și acceptați cazarea persoanelor suplimentare).
  • Dormitoarele: Asigurați-vă că lenjeria și pernele sunt curate și atrăgătoare. Puteți face chiar un model din prosoape pentru a anima puțin dormitorul.
  • Baia: Puneți accent pe curățenie și facilități premium (exemplu: produse de baie, halat de baie, prosoape curate etc.).
  • Facilități premium: Piscină, grădină, jacuzzi sau orice alte extra dotări.
  • Vedere exterioară: Dacă de pe balconul proprietății sau prin ferestre se poate vedea marea, muntele sau o atracție turistică, este important să surprindeți aceste priveliști în câteva fotografii.

Organizați pozele pe categorii
După ce ați terminat de făcut pozele, trebuie să le organizați puțin. Dacă le puneți aleatoriu pe platformele de închiriere, oaspetele nu o să înțeleagă și o să își facă greu o idee legată de cum este organizată proprietatea dumneavoastră. Gruparea fotografiilor în funcție de camere (baie, dormitor, living etc.) oferă o continuitate.

Încărcați prima oară cele mai interesante și frumoase poze
Alegeți câte o poză din fiecare cameră sau zonă a proprietății dumneavoastră. Acest lucru oferă oaspetelui o idee despre ce ar putea să se aștepte să vadă la proprietatea voastră. Atunci când aveți la început cele mai bune poze, se stârnește curiozitatea oaspetelui și dorește să vadă mai mult.

După ce le-ați oferit oaspeților o primă impresie, puteți încărca și restul fotografiilor organizate pe categorii. Majoritatea proprietăților încep cu poze din bucătărie, urmate de cele din living, dormitoare, băi, spațiile exterioare și zona de cartier. Ordinea poate să difere, nu este o regulă. Încercați să includeți între 20-30 de fotografii pentru a oferi o prezentare completă.

Tehnici de fotografiere
  • Lumina naturală: Fotografiați folosind lumina naturală ori de câte ori este posibil. Pozele ies cel mai bine în “Orele de Aur” (primele și ultimele ore de lumină solară), atunci când lumina este mai blândă. Asigurați-vă că deschideți toate perdelele pentru a permite luminii să pătrundă în încăpere. NU îndreptați telefonul sau camera spre fereastră atunci când faceți poza.
  • Lumini artificiale: Chiar dacă este zi și lumina soarelui este puternică, puteți aprinde toate becurile din casă. Becurile aprinse elimină orice colț întunecat care ar putea apărea în poze. Această tehnică este bună în special pentru bucătărie și baie, unde nu este atât de multă lumină naturală.
  • Fotografiați de la nivelul șoldurilor: Atunci când camera este poziționată mai jos decât nivelul ochilor, fotografiile vor avea un aspect mai profesional. Puteți ține camera la nivelul taliei și să vă asigurați că este orientată drept, fără să fie înclinată în sus sau jos.
  • Regula treimilor: Dacă folosiți un telefon, punctul de focalizare al imaginii trebuie să fie poziționat acolo unde se intersectează două linii ale grilei. Aceasta încurajează ochiul să exploreze fotografia. Plasarea punctului de focalizare în pătratul central face ca imaginea să pară statică sau plictisitoare. Puteți să vă imaginați grila de mai jos dacă fotografiați cu o cameră obișnuită.
  • Colțurile: Colțurile oferă percepția unor dimensiuni și perspective interesante în fotografii. Atunci când aveți posibilitatea, încercați să vă poziționați astfel încât să surprindeți colțurile camerei.
  • Activați funcția HDR: Funcția High Dynamic Range (HDR) va surprinde detaliile subtile ale culorilor din fotografiile voastre. Dacă expuneți corect fotografia, HDR vă poate ajuta să păstrați mai multe informații despre contrast. Pe scurt, culorile negre vor fi mai intense, iar albul va fi mai luminos.
  • Fotografiați în format peisaj (landscape), NU portret.
  • Detaliile: Pe lângă cadrele în care prezentați proprietatea, aveți nevoie de câteva cadre de aproape ale facilităților sau decorului.

Concluzie

Indiferent de alegerea pe care o faceți, fie că ne referim la poze profesionale sau poze neprofesionale, calitatea imaginilor influențează direct succesul proprietății voastre în regim hotelier. O imagine bună face cât o mie de cuvinte. Dacă bugetul nu vă permite să angajați un fotograf profesionist sau sunteți la început și doriți să aveți o implicare mai mare (cum am fost și noi, de altfel), puteți lua în considerare sfaturile noastre de mai sus. Căutați alte tehnici de fotografiere, videoclipuri explicative și chiar un curs pentru începători. Probabil o să vi se pară complicat la început, dar, cu timpul, calitatea o să se îmbunătățească. Vă ținem pumnii!

Promovează-ți proprietatea cu bychoice! Află mai multe bychoice logo

Întrebări frecvente

Merită să investim în poze profesionale?

Da, mai ales dacă doriți să atrageți mai mulți turiști. Pozele profesionale aduc o estetică specială anunțului.

Pot obține rezultate bune cu un telefon?

Desigur, puteți să folosiți un telefon modern și să respectați câteva reguli de bază pentru lumină și încadrarea în poză.

Cât de des trebuie să actualizez pozele?

E îndeajuns o dată sau de două ori pe an să faceți câteva modificări semnificative când vine vorba de design și facilități. Cu cât mai multe facilități și detalii decorative, cu atât mai bine.

Ce aplicații pot să folosesc pentru a edita pozele?

Este important să petreceți timp pe partea de editare. Câteva mici ajustări și îmbunătățiri pot face ca poza ta să arate chiar bine. Nu vă îngrijorați dacă nu sunteți expert, multe aplicații au funcția de „Auto” care poate actualiza poza pentru tine foarte rapid. Iată câteva aplicații pe care le puteți lua în considerare: VSCO, Snapseed, Adobe Lightroom Mobile.