ANAF (persoane juridice)

Cum declar la ANAF veniturile din inchirieri in regim hotelier? - persoane juridice

În drumul către închirierea în regim hotelier, realitățile pot fi provocatoare, dar cu puțină pregătire și câteva sfaturi utile, experiența ta poate deveni mult mai gestionabilă. Această pagină a fost creată pentru a-ți oferi informații și sfaturi realiste pentru a face față provocărilor când vine vorba de partea legală. Fie că ești la început de drum sau ai mai avut experiențe, acești pași îți pot fi destul de utili.

Declararea veniturilor din închiriere

Cum trebuie să procedez?

1

Casa de marcat

Potrivit prevederilor Ordonanței de Urgență nr. 28/1999, în situația în care o formă de autorizare primește direct plăți de la oaspeți în numerar, prin card bancar sau alte mijloace de plată, aceasta este obligată să dețină o casă de marcat. De asemenea, formă de autorizare are obligația să emită bonuri fiscale și să le înmâneze clienților.

2

TVA intracomunitar

În cazul în care vă promovați proprietatea pe alte platforme din afara României, cum ar fi Booking, Airbnb etc., este necesar să obțineți un cod de TVA intracomunitar.

3

Clasificare la Ministerul Turismului

Conform prevederilor Ordonanței de Urgență nr. 58/1998, proprietarul este obligat să obțină certificatul de clasificare de la Ministerul Turismului. Aici veți găsi informații despre cum puteți obține acest certificat de clasificare.

4

Fisa capacitatii de cazare

Normele fiscale impun obligatoriu, ca in cursul fiecarui an, fisa capacitatii de cazare sa fie completata si pastrata, inclusiv in anul inceperii activitatii de inchiriere. In cazul in care, in documentul de mai jos, la sectiunea "III. Perioada de închiriere a camerei, în scop turistic" doriti sa adaugati mai multe perioade, se poate face o anexa in format electronic respectand structura, cu cat de multe perioade dorim.

Toate informațiile sunt oferite cu scopul pur informativ. Utilizatorii sunt sfătuiți să consulte legislația fiscală actuală și să solicite asistența unui consultant fiscal autorizat pentru detalii specifice. Aceasta pagina nu implică responsabilitate pentru eventuale pierderi sau daune cauzate de interpretarea sau aplicarea informațiilor furnizate. Pentru mai multe detalii, operatorii ANAF ofera indrumare si asistenta.
Centralizează mesajele de pe Booking și Airbnb cu bychoice! Află mai multe bychoice logo

Intrebari frecvente

Pana pe ce data pot sa declar veniturile?

Veniturile se pot declara pana pe data de 25 mai, anul urmator

La un apartament, sufrageria este considerata tot o camera?

Daca exista canapea extensibila, atunci este considerata o camera

Exista un calculator unde pot sa imi calculez impozitul din inchiriere?

Da, avem si un calculator pentru impozitul de inchiriere chiar aici.

Am dreptul sa inchiriez daca nu am certificatul de clasificare de la Ministerul Turismului?

Din pacate nu, dar in momentul in care ati depus cererea, se va emite un certificat provizoriu pe care puteti sa il folositi drept dovada.

Casa de marcat este obligatorie?

Potrivi OUG nr. 28/1999, casa de marcat este obligatorie in cazul in care se incaseaza direct de la oaspeti numerar, card bancar.

De ce am nevoie de TVA intracomunitar?

Pentru primirea de servicii de la operatorii din UE este nevoie de TVA intracomunitar deoarece locul prestarii este la beneficiar, si TVA se datoreaza in Romania.

Camerele se cumuleaza?

Da. Daca proprietarul are mai multe locatii, aceste camere se cumuleaza si se va trece la o forma de autorizare.